زهره ایزانلو

زهره ایزانلو، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون، نمایش شازده کوچولو را در سال 1401 به روی صحنه می برد

این نمایش که محصول جدید آموزشگاه آزاد سینمایی هفتاک هنر می باشد به کارگردانی زهره ایزانلو و با بازی هنرجویان کودک و نوجوان این آموزشگاه در تابستان 1401 به روی صحنه می رود. گفتنی است که هنرجویان این دوره با پشت سر گذاشتن یکسال آموزش و تمرین در آموزشگاه سینمایی هفتاک هنر با هدایت زهره ایزانلو برای اولین تجربه بازیگری در صحنه تئاتر آماده می شوند. زهره ایزانلو که دارایی تحصیلات بازیگری می باشد امیدوار است نمایش شازده کوچولو به عنوان یکی از نمایش های پر مخاطب سال 1401 تاثیر مثبتی در آغاز فعالیت حرفه ای هنرجویان خود در عرصه تئاتر داشته باشد. نمایشنامه این نمایش که از آثار آنتوان دوسنت اگزوپری می باشد و ترجمه آن را احمد شاملو انجام داده است توسط زهره ایزانلو بازنویسی و تبدیل به نمایشنامه شده است. در خلاصه ای از این اثر می توان گفت: شازده کوچولو برای یافتن آنچه به دنبالش است(حقیقت) از هفت مرحله عبور می‌کند که خواننده در هر مرحله به فکر فرو رفته و به دنبال معنا و مفهوم آن در زندگی واقعی می‌گردد. در تمامی مراحل خواننده می‌تواند مصداق بارز آن را در دنیای امروزی ببیند. سیاره هفتمی که شازده کوچولو به آن می‌رسد، زمین است ولی به نظر می رسد که تمامی شش سیاره قبلی نیز جزیی از زمین بوده و گفت و گوهایی که در سیاره‌ها رد و بدل می‌شود، نشان‌دهنده وجود شخصیت‌های مختلف در بین انسان‌های امروزی است. این اثر جاودانه، درباره کودکی، تنهایی، فقدان، عشق، سفر، مهاجرت، خانه، مرگ، فلسفه، علم، قدرت، جنگ و حتی سیاست سخن به میان می‌آورد.

شازده کوچولو روایت عشق است. روایت عشقی از یاد رفته در قیل و قال تکنولوژی و صنعت روز. روایتی است از سر درگمی آدمی که نه راه می‌شناسد و نه هدف دارد. در این اثر دنیای آدم بزرگ‌‌ها به خاطر فراموش کردن ارزش‌های اصلی زندگی مورد انتقاد قرار می گیرد. به عبارتی می توان گفت که این اثر می‌خواهد خبر از مرگ کودک درون آدم‌‌ها بدهد. می خواهد از دوست داشتن و عشق ورزیدن بگوید. در این اثر که اثری نمادین می‌باشد و از سبک سورئال بهره گرفته است؛ سیاره اول: نماد حاکمانی است که می‌خواهند بر تمام دنیا تسلط داشته باشند. سیاره دوم: نماد انسان‌های خودپسند و مغرور است. سیاره سوم: نماد انسان‌های بی‌هدف است. سیاره چهارم: نماد افراد پول پرست است. سیاره پنجم: نماد انسان‌های ایثارگر است که خواسته‌های خود را فدای خواسته‌های دیگران می‌کنند. سیاره ششم: نماد افرادی است که عشق در نظر آنها ارزشی ندارد. عناصر نمادین دیگری نیز در این اثر وجود دارند. از جمله: مار که نماد مرگ است و می‌تواند شازده کوچولو را به دنیای قبلش بازگرداند، و گل که نماد عشق و محبت است.

«نسترن علیپور، الینا حیدری، شادی رضایی، آیدا خادمی، نازگل اسکندرپور، محمد یاسین فسا، علی بهرامی، ترنم مرادی زاده و رها یوسفی» هنرجویان کودک و نوجوانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.